با توجه به نوسان قیمت بازار لطفا برای گرفتن قیمت تماس بگیرید.

 ۱۴ ۵۰ ۲۷۲ ۰۹۱۲        ۰۲۱۳۳۹۴۴۶۳۵ 

 

آیا همه وسایل نقلیه دارای تسمه تایم هستند؟

تاریخ بروزرسانی: 
شنبه, ۱۱ بهمن, ۱۳۹۹

این سوالی است که خیلی از کاربران از ما می‌پرسند. 

در حالی که همه موتورهای اتومبیل‌های سواری برای تنظیم احتراق از وسایل مختلف استفاده می‌کنند که زمان را کنترل می‌کند، که البته همیشه بوسیله تسمه نیست نیست.

چرخ دنده زمان بندی

در ابتدا بیشتر موتورها از چرخ دنده‌های زمان‌بندی استفاده می‌کردند. اینها محکم، در عین حال بلند و سنگین بودند که صدای زیادی نیز تولید می‌کردند.

زنجیر تایم

بعداً زنجیرهای تایمینگ آمدند که سبک‌تر از چرخ دنده‌ها بودند البته با صدای کمتر. زنجیرهای تایم در سالهای اخیر شاهد افزایش محبوبیت بوده است که دلیل آن به دلیل طول عمر بالای آنهاست و معمولا نیازی به تعویض آنها نیست. اگر تعمیر و نگهداری خودروی خود را مرتب انجام دهید، یک زنجیر تایم معمولا برای طول عمر یک خودرو کافی است و کمتر پیش می‌آید که کسی زنجیر تایم خودروی خود را تعویض کند.

تسمه تایم

سپس تسمه تایم معرفی شد. به لطف وزن کم و عملکرد آرامتر ، جای زنجیر تایم را در بسیاری از خودروها گرفت. اما نکته مهم در تسمه تایم آن است که این تسمه‌ها با توجه به شرایطی که در آن کار می‌کنند، که همان گرمای زیاد و فشار زیاد است، دارای طول عمر مشخصی می‌باشند که نباید بیش از آن زمان تسمه را استفاده نمود.

پاره شدن تسمه تایم

طول عمر مفید تسمه تایم، زمانی است که یا با میزان کیلومتری که خودرو حرکت کرده یا زمانی که سپری شده سنجیده می‌شود و معمولا روی هر تسمه درج می‌شود.

خسارت وارده به موتور در زمان پاره شدن تسمه تایم

یادآور می‌شود اگر این زمان را نمی‌دانید مثل اینکه خودروی دست دومی را خرید کرده‌اید که نمی‌دانید تسمه تایم آن تعویض شده یا نه و یا تسمه تایم خودروی خود را اگر به زمان استاندارد رسیده است، حتما اقدام به تعویض تسمه تایم کنید که اگر تسمه تایم پاره شود، خسارت زیادی به موتور خودروی شما وارد می‌کند که معمولا باعث از تایم خارج شدن موتور و کج شدن سوپاپ‌ها و حتی سوراخ شدن پیستون‌ها خواهد شد.

در پایین به میزان کارکرد تسمه تایم برخی از خودروها اشاره شده که بهتر است از روی تسمه تایم زمان مناسب هر تسمه را پیدا کنید.

میزان کارکرد تسمه تایم

امیدواریم با خواندن این مقاله و انتشار آن به دوستان خود، کمک کنیم تا خودروی خودمان و دیگران آسیب نبیند.

به امید دیدارتان در مقالات بعدی

تسمه صنعت

 

Tags: 
تسمه - تسمه تایم - تسمه دانگیل - تسمه رایکالتون - تسمه هان‌چانگ - تسمه صنعتی